Autolaen või autoliising? Igavikuline küsimus, mille vastus on tegelikult lihtsam, kui esmapilgul paistab.

Kuna hinnad püstitavad halastamatult uusi rekordeid, on paljudel inimestel keeruline endale mitte pelgalt uut, vaid ka kasutatud autot soetada. Liikuda on aga vaja ja nii leidub alati sobilik rahastamismudel, mis aitab Teil soovitud sõiduki siiski soetada.

Alljärgnevalt jagamegi näpunäiteid, et saaksite ise otsustada, milline rahastamismudel Teile kõige paremini sobib.

Kasutatud auto ostmine liisinguga

Liisingut kasutatakse tavaliselt uute (kuni viis aastat), väikese läbisõidu ja kallimate sõidukite puhul. See on tingitud sellest, et erinevalt laenudest ei ole liisingu summa piiratud. Seetõttu ongi autoliising uuemate ja kallimate autode ostmisel eelistatum, kui autolaen.

Tuleb meeles pidada, et autoliising eeldab reeglina kohest sissemakset.

Uue auto puhul peab sissemakse olema vähemalt 10% sõiduki hinnast, kasutatud auto puhul on vaja lausa 20-30 protsendist sissemakset. Ja ärge laske end petta - mõned ettevõtted väidavad, et nad ei küsi ettemaksu. Enamasti tähendab see aga seda, et te maksate laenu eest kordades rohkem. Autoliisingu kalkulaator ei pruugi seda alati kajastada.

Lisaks nõuab autoliising alati ka kaskokindlustust, mis on täiendav kohustuslik lisakulu. Sõltuvalt automudelist, võib selle peale kuluda kuni 1000 eurot aastas.

Liisinguga kaasnevad ka muud piirangud. Näiteks piirangud liisingus oleva auto müümisel. Liisingu puhul kuulub auto kuni selle eest täieliku tasumiseni liisinguettevõttele, mitte ostjale. Mõnes mõttes võib öelda, et liising on sõiduki tähtajaline rentimine liisinguettevõttelt. Seega, kui soovite säärase sõiduki müüa, peate tema müümiseks tasuma kogu liisingu summa ja täitma mitmesugused muud formaalsused. Autolaenu puhul selliseid piiranguid pole, sest auto kuulub ostmisel Teile.

Liisingud jääkväärtusega

Kui ostate auto ilma jääkväärtuseta, saab auto Teie omandisse kohe, kui kogu summa on makstud. Kui valite jääkväärtusega liisingu, on võimalused veidi erinevad.

Tolle rahastamismudeli puhul saate osta auto kokkulepitud jääkväärtusega endale, tagastada auto liisinguperioodi lõppedes müüjale või müüa selle teisele ostjale.

Tavaliselt jääb ostjale lepingu lõppedes umbes 20-40% auto jääkväärtusest. Seega on jääkväärtusega ostmine omajagu nüansirikas: Teil on vaja sissemakset, et Teid üldse jutule võetaks, auto ei kuulu Teile enne, kui selle eest on täies mahus tasutud, ja peate kohustuslikus korras tegema ka kasko - üldjuhul nõuavad seda pangad või muud liisinguandjad.

Seda rahastamismudelit valitakse sagedamini uute, kallite sõidukite puhul. Seda valivad ka autoomanikud, kes soovivad kogu aeg sõita uute autodega. Sellisel juhul võtab juht lepingu lõppedes uue auto vastu ja vana jääb müüjale. See on sarnane pikaajalise liisinguga, mille lõppedes tagastate eseme rendilattu. Seega ostetakse kasutatud autosid sel viisil harva.

Kasutatud auto ostmine laenuga

Autolaen on märksa paindlikum lahendus, sest sobib pigem soodsamate ja vanemate sõidukite ostmiseks. Reeglina on laenupakkuja kodulehel ka laenukalkulaator, mis Teil sobiva kuumakse suurusjärgu arvutada aitab - ehkki arvutatud osamaksed on ligikaudsed, annavad siiski aimu, kui suur või väike võetava laenu kuumakse olema saab.

Autolaen vabastab Teid ka kohustusest sõlmida kaskokindlustus, mis on sääst omaette. Lisaks võimaldab laenuga ostmine osta mis tahes edasimüüjalt ja Te ei ole seotud piiratud valikuga.

Sõiduki omamine on paljude juhtide jaoks oluline. Erinevalt liisingust võimaldab laen Teil kohe sõiduki omanikuks saada. Liisingu puhul on sõiduk registreeritud liisinguandja nimele. Samas, kui Te võtate laenu, on auto kohe teie omandis.

Oluline on teada, et saate nii autoliisingu kui ka laenu ennetähtaegselt tagasi maksta. Pidage meeles, et kõige olulisem, mida liisingu või laenu võtmise üle otsustades arvesse võtta, on auto hind ja Teie rahalised võimalused.